Domov pro seniory
Toreal s.r.o.
Základní informace
TOREAL s.r.o.
DOMOV PRO SENIORY
Lázeňská 174, Královské Poříčí 356 01, IČO: 27960480
Mgr. Veronika Berková
Renáta Svobodová, DiS.
Bc. Lenka Bartoňková
Poslání
Posláním sociální služby Domova pro seniory Toreal, s. r. o. v Královském Poříčí je umožnit důstojné prožití života klientům, kteří vzhledem k jejich snížené soběstačnosti zejména z důvodu věku a jejichž situace vyžaduje pomocí jiné osoby, nemohou žít v přirozených podmínkách vlastního domova, využívat terénních soc. služeb, nemají nikoho, kdo by se o ně mohl nebo chtěl postarat. Poskytnutím soc. služby se snaží předcházet soc. izolaci uživatelů služby, snaží se o udržení kvality života seniorů a pomáhá jim při zvládání péče o vlastní osobu. Posláním domova je také chránit lidská práva a suverenitu uživatelů. Zjišťovat a zajišťovat životní potřeby uživatelů v prostředí malých komunit tak, aby v rámci možností pobytového zařízení, jejich naplňování plynulo přirozeně, v klidu, trpělivě a s laskavostí vlastní rodinnému prostředí. Prostřednictvím oš. péče, individuální práce s uživateli, rehabilitace a společenských aktivit se snažíme o zachování co největší míry a rozvoj soběstačnosti a individuality všech uživatelů.
Cíle
- Respektovat a uplatňovat práva klientů.
- Poskytovat službu bez rozdílu rasy, pohlaví, náboženského vyznání a politické příslušnosti.
- Dodržovat zásady poskytování sociální služby podle standardu kvality péče.
- Vytvářet příjemné a bezpečné prostředí pro naše klienty.
- Posilovat a zachovávat naučené dovednosti.
- Podporovat samostatnost a schopnost klientů.
- Spolupracovat s rodinnými přístlušníky klientů.
- Vytvářet podmínky pro aktivní využívání volného času.
- Dodržovat individuální přístup ke klientům.
- Zajištění většího počtu pracovníků v přímé péči - doprovod klientů na procházky.
- Zajišťování dobrovolníků, členů rodiny, pro trávení volného času s převážně ležícími klienty.
- Zajištění možnosti výběru stravy.
- Zajištění rozšíření nabídky aktivizačních činností.
- Vytvoření klidného (intimnějšího) prostoru pro kontakt s rodinou, přáteli.
- Vybavení koupelny - možnost použítí vany, pro imobilní klienty s pomocí použití vhodného zvedáku, tímto způsobem zajistit právo volby klienta - sprcha nebo vana.
- Pořízení nové budovy.
- Vybudování nové vlastní kuchyně včetně zajištění odborného personálu.
- V novém objektu bude zřízena jídelna.
- V novém objektu bude zřízen Snoezelen room.
- Vybudování nového odpočinkového místa včetně parkových úprav.
- Vybudování chodníku kolem hlavní komunikace, který bude dle vytvořené studie navazovat z jedné strany na park obce Královské Poříčí a ze strany druhé na nově vybudovanou parkovou zónu.
- Vybudování parkové zóny.
Kapacita: 138 lůžek
Důvody pro odmítnutí uzavření smlouvy o poskytování soc. služby:
Dle zákona č. 108/2006 Sb., § 91, odst. 3, tj.:
a) Posytovatel nepostkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezen okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb,
b) poskytovatel nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
c) zdratovní stav osoby, která žádá o poskytnutí pobytové sociální služby, vylučuje poskytnutí takové sociální služby; tyto zdravotní stavy stanoví prováděcí právní předpis (viz. § 36, vyhlášky č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
d) poskytovatel, osobě, která žádá o poskytnutí soc. služby, vypodvěděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajícíh ze smlouvy.
Dle vyhlášky č. 505/2006 Sb., § 36 - zdravotní stavy vylučující poskytování soc. služby:
a) Zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,b) osoba není schopná pobytu zařízení soc. služeb z důvodu akutní infekční nemoci.
Zásady poskytované služby:
- Poskytování bezplatného základního sociální poradenství.
- Dodržování individuálního přístupu ke klientům a zachování lidské důstojnosti osob.
- Aktivní působení na uživatele služby.
- Podpora a rozvoj jejich samostatnosti.
- Motivace k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace.
- Posilání jejich soc. začleňování (s ohledem na cílovou skupinu).
- Poskytování služby bez rozdílu rasy, pohlaví, náboženského vyznání a politické příslušnosti.
- Posilování a zachování naučených dovedností.
- Spolupráce s rodinnými příslušníky klientů, přáteli, veřejnými činiteli.
- Respektování a uplatňování práv klientů: dodržování lidských práv a základních svobod (právo na individuální, důstojný a respektující přístup, intimita a lidský přístup ke klientům, právo na osobní a rodinný život, právo vlastnit majetek, právo na listovní tajemství, a další).